Steel Education Society, Bhilai एडहाक टीचर की नियुक्ति स्टील एजुकेशन सोसायटी, भिलाई, द्वारा भिलाई इस्पात संयंत्र के भिलाई एवं हिरीं स्थित स्कूलों के लिए विभिन्न विषयों के लिए एडहाक टीचर, एकेडमिक वर्ष 2024-25 हेतु आवेदन आमंत्रित किये जाते है। पद-1. अनुभवी टीचर (पात्रता न्यूनतम 10 वर्ष का अनुभव एवं 01 अप्रैल 2024 को आयु 64 वर्ष से अधिक नही होनी चाहिए) 2. ट्रेनी टीचर (पात्रता-55 प्रतिशत के साथ स्नातक 50 प्रतिशत के साथ स्नातकोत्तर उत्तीर्ण एवं बी.एड. डिग्री अनिवार्य) 3. ट्रेनी लैब तकनीशियन (पात्रता-बी.एस.सी. उत्तीर्ण) 4. ट्रेनी लाइब्रेरियन (पात्रता-बी. लाइब्रेरियन उत्तीर्ण)। आवेदन फार्म को ऑनलाईन लिंक https:// roopadevivegesna.wixsite.com/steel- education-soci में भरना होगा। तत्पश्चात, ऑनलाइन आवेदन में घोषित ई-मेल में आवेदन का साफ्ट कॉपी (Soft copy) भेजा जाएगा। इस साफ्ट कॉपी का प्रिंट निकालकर उसके साथ अपने शैक्षणिक योग्यता तथा अनुभव के सर्टिफिकेट एवं पासपोर्ट साइज (Passport size) फोटो संलग्न कर दिनांक 30.04.2024 तक रूम नम्बर-08, कर्मचारी सेवाये विभाग, पुराना हॉस्पिटल बिल्डिंग, सेक्टर-05,
Library and Information Science (LIS) education is a field of study that focuses on teaching people how to manage, organize, and disseminate information effectively. It covers a wide range of topics, including the history and theory of libraries, information sources, cataloging and classification, reference and research services, and digital technologies.
Students pursuing LIS education can learn various skills such as critical thinking, communication, organization, and research. They can also learn how to use different tools and technologies to retrieve, evaluate, and manage information.
LIS education can prepare students for careers in various settings such as public and academic libraries, archives, museums, and information centers. Graduates can work as librarians, archivists, curators, information specialists, and knowledge managers.
Overall, LIS education is important because it equips students with the knowledge and skills they need to manage information effectively in a rapidly changing information landscape.
Comments
Post a Comment